Geef klant de thuiszorg die nodig is

Klanten moeten er altijd op kunnen rekenen dat ze de thuiszorg krijgen die ze nodig hebben. Ruzies tussen thuiszorgorganisaties en zorgverzekeraars over de kosten van de zorg, mogen niet over de rug van klanten en patiënten worden uitgevochten.

Dat zegt directeur Dianda Veldman van Patiëntenfederatie Nederland in reactie op berichten van thuiszorgkoepel BTN dat een op de vijf thuiszorgorganisaties een stiekeme klantenstop heeft. Nieuwe klanten nemen ze dan niet meer aan.

Volgens BTN kan de klantenstop er toe leiden dat mensen langer in het ziekenhuis moeten blijven omdat er thuis geen zorg kan worden geboden.
Dianda Veldman noemt dat “een ongewenste ontwikkeling”. Ze zegt: “Een ziekenhuisbed is veel duurder dan een thuiszorgplaats. Het is dus ook in het belang van de zorgverzekeraars dat ze mensen snel aan thuiszorg helpen.”

Dianda Veldman op BNR, 12 september 2017 >>

Is deze pagina nuttig?
Bedankt voor je feedback!